کار با هوش مصنوعی به عنوان مهارت برتر آینده برای افراد خلاق

۰۳/۰۱/۲۷

سؤال درباره‌ی تأثیر هوش مصنوعی بر صنایع خلاق و اینکه برای آن‌هایی که در حال آموزش هستند چه معضلاتی را به همراه دارد، یکی از مباحث بحث‌برانگیز سال بوده است. چند ماه پیش درباره‌ی چگونگی تأثیر هوش مصنوعی بر نیازهای منابع انسانی در هالیوود، گزارشی ارائه کردیم. اکنون شرکت نرم‌افزاری عظیم طراحی Autodesk در گزارش جدیدش درباره‌ی وضعیت صنعت به عمق مبحث پرداخته است.

خلاق خلاقیت اتودسک

گزارش سال ۲۰۲۴ اتودسک درباره‌ی طراحی و ساخت، آماری راجع به مقاومت کسب‌وکار، استعداد و پایداری بر اساس نظرسنجی از ۵۳۹۹ سرپرست کسب‌وکار در بخش‌های مختلف از رسانه و سرگرمی تا خدمات ساخت و ساز و ماشین‌آلات صنعتی ارائه می‌دهد که دیدگاه‌ها نسبت به هوش مصنوعی یکی از نقاط قوت گزارش است.

در این گزارش، ۲۰۰۲ نفر در زمینه مهندسی معماری و ساخت و ساز، ۱۷۸۷ نفر در طراحی و تولید و ۱۵۷۹ نفر در رسانه و سرگرمی (۴۲٪ در تبلیغات، انتشارات و طراحی گرافیک، ۳۰٪ در فیلم و ۲۸٪ در بازی‌های رایانه‌ای) مورد سوال قرار گرفته‌اند. با اینکه هوش مصنوعی هنوز تکنولوژی نوظهوری است، پنجاه و شش درصد از مشارکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند یا آن را در فرآیندهای خود یاد گرفته‌اند. همچنین، بیشتر افراد انتظار دارند که هوش مصنوعی بتواند صنعتشان را بهبود بخشیده و تبدیل به چیزی ضروری در تمام کارها شود.

خلاقیت اتودسک

به نظر می‌رسد رهبران صنعت به‌طور کلی به‌طور مثبت به این موضوع نگاه می‌کنند. اکثریت (۷۸٪) اعتماد خود را بیان کردند که در شرکت خود درباره‌ی تصمیم‌گیری‌های صحیح درباره هوش مصنوعی اطمینان دارند و باور دارند که هوش مصنوعی صنعتشان را بهبود خواهد بخشید. علاوه بر این، ۷۹٪ فکر می‌کنند که هوش مصنوعی صنعتشان را خلاق‌ تر خواهد کرد و ۶۶٪ فکر می‌کنند که هوش مصنوعی در عرض دو تا سه سال آینده در تمامی زمینه‌ها ضروری خواهد شد.

خلاقیت اتودسک

مهم‌ترین مهارت‌ها در آینده‌ی صنعت رسانه و سرگرمی

جالب‌ترین نتیجه این گزارش این بود که رهبران صنعت توانایی استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی یا “کار با هوش مصنوعی” را به عنوان مهارتی که در آینده در بخش‌های مختلفی از صنعت بسیار مهم است، رتبه‌بندی کردند. این مهارت در حوزه معماری و ساخت و ساز، طراحی و تولید، بازی‌ها و تبلیغات، انتشارات و طراحی گرافیک به عنوان مهارت اول رتبه‌بندی شد. در حوزه فیلم، این مهارت در رده سوم پس از مهارت‌های دیجیتال و تجزیه و تحلیل داده‌ها قرار گرفت.

“توانایی کار با هوش مصنوعی و بهره‌برداری از آن، برای آینده یک مهارت مهم خواهد بود، به طوری که در هنر، توسعه و برنامه‌ریزی بازی‌ها، اهمیت دارد”، ژی-وونگ هونگ، معاون اجرایی بخش تولید در شرکت توسعه‌دهنده بازی‌های موبایلی و آنلاین COM2US به Autodesk گفت. “علاوه بر این، هنرمندان فنی، افراد خلاق و دانشمندان داده که می‌توانند از مدل‌های هوش مصنوعی برای پیش‌بینی قابلیت انجام مدل‌های کسب‌وکار مختلف استفاده کنند، نیز کارآمدتر خواهند بود.”

بطور کلی، رهبران در حوزه رسانه و سرگرمی معمولاً موافق هستند که مهارت‌های دیجیتال و تمایل به رشد فردی در آینده حیاتی خواهند بود. گاسپار روش، مدیر عامل همکار جهانی خلق کاراکترها در شرکت تولید پس‌تولید و انیمیشن و جلوه‌های ویژه Mikros Animation، گفت: “انعطاف پذیری یک مجموعه مهارتی است که همیشه ارزشمند می‌دانم. وقتی در یکی از بخش‌های دیگر نیاز به افراد خلاق و هنرمند بیشتری داشتیم، توانستیم افرادی را درصورت داشتن مهارت‌های دیگر به آن بخش منتقل کنیم. نکته خوب در مورد انعطاف‌پذیری این است که شما همچنین قادر خواهید بود جنبه‌های دیگری از کسب‌وکار و گردش کارها را بشناسید که می‌تواند شما را در مجموعه مهارت اصلیتان بهتر کند.”

درباره تأثیر ناپایدار هوش مصنوعی، دیدگاه‌ها به طور متوسط به صورت متقارن تقسیم شده بودند: ۱۶٪ به شدت با این موافقت کردند که هوش مصنوعی تهدید است، ۱۶٪ به شدت با این مخالفت کردند، در حالی که ۲۵٪ به‌طور مشخصی با این موافقت کردند و ۲۴٪ به‌طور مشخصی با این مخالفت کردند. به طور کلی، اعتماد به هوش مصنوعی در این نظرسنجی “بسیار بالا” بود و ۷۶٪ از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که برای صنعت خود به تکنولوژی هوش مصنوعی اعتماد دارند. با این حال، در مصاحبه‌هایی با رهبران کسب‌وکار و کارشناسان، برخی از شک و تردیدها در مورد این موضوع بیان شد. برخی از آنها شک داشتند که شرکت‌ها به اندازه کافی به تکنولوژی اعتماد کنند تا وظایف بحرانی را انجام دهد و این نکته را ابراز داشتند که ابزارهای هوش مصنوعی موجود اغلب خطاها را به عنوان حقایق ارائه می‌دهند.بعضی دیگر معتقدند که سطح بالای امیدواری در صورت سوءاستفاده از تکنولوژی تغییر خواهد کرد. “تاکنون مواردی نداشته‌ایم که هوش مصنوعی کاری واقعاً بدی انجام داده باشد”، یادداشتهای سوئرین تنیم، رئیس پروژه‌های استراتژیک و توسعه در شرکت ALEC Engineering & Contracting، یک شرکت ساخت و ساز و قراردادی درجه یک برجسته. “اگر رویدادهای بیشتری از تأثیرات منفی هوش مصنوعی در جامعه یا استفاده شرورانه از هوش مصنوعی وجود داشته باشد، فکر می‌کنم که سطح اعتماد پایین خواهد آمد.”

خلاقیت اتودسک

شرکت‌های سوال‌شونده در صنایع مختلف از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند؟

در حال حاضر موارد استفاده‌ اصلی هوش مصنوعی یعنی افزایش بهره‌وری و اتوماسیون وظایف خسته‌کننده و تکراری هستند. ژی-وونگ هونگ می‌گوید: “ما گزینه‌های مختلفی را برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تست می‌کنیم و آنها را در کار روزانه خود به کار می‌بریم. به عنوان مثال، فناوری‌های هوش مصنوعی برای ایجاد هنر مفهومی و تعیین جهت بازی‌های جدید استفاده می‌شوند که نتایج سریعتری را به دنبال دارند.”درباره ابزارهای Autodesk، این شرکت اشاره کرده است که نسخه بتای یک ابزار اتوماسیون Maya که به هنرمندان در مدیریت داده‌های صحنه کمک می‌کند، منجر به افزایش ۶۰٪ تعداد کاربران علاقه‌مند به نسخه بتا در عرض چند ماه شد که یک افزایش بی‌نظیر در تاریخ راه‌اندازی نسخه‌های بتا شرکت است.با تمرکز بر طراحی تولیدی، بسیاری از گفتگوها درباره هوش مصنوعی در صنایع طراحی و ساخت به تولید طرح‌های تولیدی متمرکز شده است، اما شرکت‌ها نیز در حال بررسی موارد استفاده از هوش مصنوعی در فرآیندهای اداری و پشتیبانی هستند که این موارد فرآیندها را ساده‌تر و بهبود می‌بخشند. دیوید اسپیلزبری، رئیس فناوری در استودیوی انیمیشن و افکت‌های بصری Axis Studios، می‌گوید: “هوش مصنوعی جنبه‌های بسیاری دارد. تولیدکنندگان امنیت سایبری هوش مصنوعی را در امنیت شبکه مورد استفاده قرار می‌دهند. آیا این به عنوان یک شرکت خلاق که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند شمرده می‌شود؟ ما از آن برای حفاظت از سیستم‌های خود استفاده می‌کنیم. ما از آن برای ایجاد تصاویر استفاده نمی‌کنیم. مشتریانمان به ما گفته‌اند: شما نمی‌توانید از هوش مصنوعی استفاده کنید مگر اینکه به ما اطلاع دهید.”

خلاق خلاقیت اتودسک

درصد پاسخ‌دهندگانی که در هر فرآیند “بسیار پیشرفته” را انتخاب کردند.

این نظرسنجی به موضوع بلوغ دیجیتالی نیز پرداخت. شرکت‌های رسانه و سرگرمی (M&E) که در زمینه “روش‌های کلیدی برای موفقیت در این صنعت” فعالیت می‌کنند، نسبت به همتایان خود در رابطه با بلوغ دیجیتالی بسیار جلوتر بودند. ۶۶ درصد از پاسخ‌دهندگان M&E گفتند که شرکتشان در حوزه دیجیتال بلوغ یافته است.جوانب کلیدی آشکار شده شامل اتصال ابری برای همکاری و سرمایه‌گذاری در زیرساخت محاسباتی پشتیبان برای انجام کارهای پیشرفته در حوزه‌هایی مانند افکت‌های تصویری بود. ماریون گیگنول، طراح فنی انیمیشن در استودیوی گیرباکس کبک، گفت که شرکت‌ها باید فشار حرکت سریع را با نیاز به دقت در ارزیابی ابزارهای جدید تعادل دهند.گیگنوا می‌گوید: “از نظر من، بسیار مهم است که با آخرین تکنولوژی‌ها در دستگاه‌ها آشنا باشید؛ زیرا تکنولوژی هر روز تغییر می‌کند و همیشه چیزی جدید وجود دارد. شما باید خودتان ابزارها را تست و امتحان کنید تا نظر خود را در مورد اینکه چه چیزی در حوزه شما کار خواهد کرد و چه چیزی نخواهد داشت، شکل دهید. اگر در نقطه امن خود باقی مانید، عقب می‌افتید.

دانلود گزارش ۲۰۲۴ شرکت اتودسک


از Creativebloq 
مترجم: ماکان مهرپویا

انتشار در شبکه های اجتماعی
ce

نظرات شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.