طراحان جونیور در برابر طراحان سنیور: تفاوت‌ها

تفاوت میان یک طراح تازه‌کار (جونیور) و یک طراح باتجربه (سنیور) به راحتی قابل تشخیص است. در اینجا سعی داریم تا تفاوت‌های اساسی آن‌ها شرح دهیم.

 البته لازم به ذکر است که برخی از طراحان جوان همانند حرفه‌ایی‌ها رفتارهای طراحان سنیور از خود نشان می‌دهند و در برخی موارد نادر ممکن است یک طراح سنیور ببینید که مانند یک طراح جونیور رفتار می‌کند. دانشمندان نتوانسته‌اند تأیید کنند که چرا این پدیده به وجود می‌آید.

نکته این‌که در این مطلب طراح معادل دیزاینر قرار داده شده است.

یکی از طراحان می‌پرسد، ددلاین چه زمانی است.

دیگر طراح می‌داند که پاسخ این سوال ASAP یا هر چه زودتر است. بنابراین، به جای پرسش این سوال آن‌ها جدول زمانی خود را ارائه می‌دهند.

البته هر پروژه متفاوت از دیگری است، اما باتجربه‎‌ها می‌دانند که غالباً ددلاین به دیروز اشاره دارد. طراح، قدرت و به طور کامل دانش ارائه یک ددلاین واقع‌بینانه برمبنای بریف مشتری دارد که بحث‌های آگاهانه را می‌توان از آن آغاز نمود.

یکی از طراحان، مطابق همان چیزی که به او گفته شده طراحی می‌کند.

طراح دیگر می‌داند چیزی که به او می‌گویند فقط یک ایده است و فراتر از آن را می‌پیماید. اگر با یک منتور، کارگردان خلاق یا حتی مشتری کار می‌کنید همیشه باید از فیدبک‌ها به عنوان راهنمایی‌های کلی استفاده کنید مگر این که خلاف آن ذکر شود.

با این حال، شما یک حرفه‌ای هستید که برای درک این پروژه حقوق دریافت می‌کنید و به احتمال زیاد کسی هستید که دانش یافتن بهترین راه‌حل برای مشکل پیش‌رو را دارد. در برخی موارد، منطقی است که دقیقاً مطابق آن چه به شما گفته شده عمل کنید اما در بسیاری از موارد دیگر، آن کس که به شما فیدبک می‌دهد فقط دارد بلند بلند فکر می‌کند و می‌خواهد شما را ترغیب به بیشتر فکر کردن در مورد مشکل کند.

وقتی که در شک به سر می‌برید، براساس آن چه به شما گفته شده عمل کنید و راه‌حل خودتان را ( که اگر براساس آن عمل کنید بهتر خواهد بود) به عنوان یک آپشن پیشنهاد دهید.

یکی از طراحان به یک یا دو پیش‌نویس اکتفا می‌کند.

اما دیگر طراح تا می‌تواند پیش‌نویس تهیه می‌کند و در زمان تعیین شده اکتشاف می‌کند و مورد پسندترین آن‌ها را به اشتراک می‌گذارد. بزرگترین تفاوت قابل توجه میان طراحان جونیور و سنیور این است که طراحان جونیور معمولاً خیلی سریع برای نشان دادن کارشان به سوی شما باز می‌گردند. اگر هنوز با تجربه نشده‌اید، هر آن چه که سریع انجام می‌دهید به معنای خوب بودن آن نیست. بنابراین به منظور انجام دادن یک کار خوب باید زمان کافی برای آن صرف کنید. این تجربه برخی از طراحان سنیور است که باعث می‌شود یک طراحی سریع و خوب ارائه دهند.

توصیه من به طراحان جونیور معمولاً این است، مشخص کنید که یک کار چه موقع باید به اتمام برسد و آنگاه برای تهیه پیش‌نویس‌های مختلف زمان بگذارید، نظر خود را شکل دهید و بهترین آن‌ها را ارائه دهید. به تهیه یک پیش‌نویس بسنده نکنید و هر 30 دقیقه مزاحم منتور خود نشوید. به دنبال تعادل باشید.

یکی از طراحان از طرح‌نماها (Lorem Ipsum) استفاده می‌کند.

اما دیگر طراح، متن خود را با تکیه بر دانش و توانایی خود می‌نویسد. Lorem Ipsum (یا هر نوع نسخه جایگزین دیگر) برای طراحان تنبل است. در بسیاری از موارد مخصوصاً در طراحی UX متنی که شما می‌نویسید به عنوان بخشی از طراحی چیز دیگری است اما در برخی موارد، متن شما همان طراحی شماست. اشکالی ندارد اگر یک کپی‌رایتر خوب نیستید فقط قبل از تحویل کار با به کارگیری توانایی‌هایتان کافی است تلاش کنید و بهترین متن خود را نگارش کنید و حتی ممکن است این موضوع در شرح شغل شما نیامده باشد و یا یک کپی‌رایتر حرفه‌ای در پروژه شما حضور داشته باشد. نوشتن متن خود به شما کمک می‌کند تا فراتر از مفهوم در مورد طرح خود فکر کنید و ببینید در عمل چگونه کار می‌کند  و نیز می‌توانید کار خود را بهتر بفروشید این موضوع به کپی‌رایترها نیز کمک می‌کند چون فضا و ساختار در طراحی‌های خود برای متون اختصاص داده‌اید. در کل، کیفیت پروژه شما زمانی ارتقا می‌یابد که متن توسط خودتان نوشته شود.

یکی از طراحان، طراحی خود را بدون هیچ توضیح تحویل می‌دهد و می‌گوید دوست دارم نظرتان را در مورد این طرح بدانم.

اما طراح دیگر، توضیح می‌دهد که به چه چیزی نگریسته است و چرا چنین تصمیمی برای این طرح گرفته است. این مورد ساده است. زمانی که نوبت ارسال کار به مشتری فرا می‌رسد، مشتری می‌خواهد منطق شما را ببیند در غیر این صورت به نتایج بی‌حاصل می‌رسید. اگر از منتور یا مدیر خود فیدبک می‌خواهید باید در مورد طرح خود باریک‌بین باشید چون ممکن است مدیر شما پرمشغله باشد. اگر یک بازخورد خوب می‌خواهید باید بتوانید خودتان را توضیح دهید، کارتان را به خوبی ارائه دهید و جزئیات خاص که می‌خواهید توسعه بدهید را ذکر کنید. از فرستادن طرح خود بدون توضیحات در مورد آن‌ها اجتناب کنیدو همه چیز را به شانس واگذار نکنید.

یکی از طراحان درخواست کمک می‌کند.

طراح دیگر از طریق پیشنهاد یک راه‌حل درخواست کمک خود را مطرح می‌کند. اگر نزد منتور خود می‌روید فقط مشکلات را بیان نکنید، نظرات خود در مورد آن موقعیت را به اشتراک بگذارید و یک راه‌حل بالقوه پیشنهاد دهید. گاهی اوقات ممکن است واقعاً در موضوعی گیر کرده باشید و کمک درخواست کردن هیچ اشکالی ندارد اما این گونه کمک درخواست کنید که راه‌حلی در ذهن دارید و فقط در مورد آن مطمئن نیستید. اگر پیشنهادتان نادرست باشد، ایده شما باعث می‌شود که پاسخی به شما بدهند و اگر ایده‌تان درست باشد، یک ابتکارعمل برای شما محسوب می‌شود و در وقت همه صرفه‌جویی خواهید نمود.

یکی از طراحان با به پایان بردن یک کار، سراغ کار دیگری می‌رود.

طراح دیگر یک کار را انجام می‌دهد و تا اجرا آن را پیگیری می‌کند. شاید این موضوع کمتر در مورد جونیور یا سنیور بودن باشد و بیشتر تمایز میان یک طراح خوب و یک طراح عالی نشان می‌دهد. تنها بر وظایف انفرادی خود تمرکز نکنید بلکه سعی کنید یک قدم جلوتر را نیز ببینید. آیا موارد دیگری هست که باید طراحی کنید؟ آیا مشکلات لبه‌ای که در مورد آن‌ها اشتیاق دارید، می‌توانید بیابید؟ آیا می‌توانید با توسعه‌دهندگان ارتباط برقرار کنید تا ببینید به کمک شما نیاز دارند یا خیر؟

بهترین طراحان آن‌هایی نیستند که فقط بر طراحی تمرکز می‌کنند بلکه آن دسته از طراحانی هستند که به تولید و برقراری ارتباطات نیز کمک می‌کنند.

یکی از طراحان منتظر می‌ماند تا مسیر را به او نشان دهند.

طراح دیگر مسیر را براساس اطلاعاتی که پیشتر دریافت کرده است، انتخاب می‌کند. خودکفایی و خودانگیزگی از صفات بارز طراحان سنیور ماهر است و حتی اگر مسیری وجود نداشته باشد آن‌ها در جای خود ثابت نمی‌مانند. آن‌ها از ابتکارعمل خود استفاده می‌کنند و براساس بهترین حدسیات خود کار را انجام می‌دهند. هرگز منتظر نمانید تا تصمیماتی برای شما گرفته شود. از آن چه که دارید استفاده کنید و براساس آن، کار خود را به بهترین نحو انجام دهید. آغاز کردن بهتر از هیچ است.

یکی از طراحان؛ مدیر، منتور یا مشتری خود را مسئول بحث‌و‌جدل‌ها می‌داند.

اما طراح دیگر به کار خود ادامه می‌دهد. من قبلاً نظراتم را در این مورد با جزئیات فراوان به اشتراک گذاشته‌ام. هر هفته ایمیل‌های بسیاری از سوی طراحان جونیور یا طراحانی که به تازگی وارد این صنعت شده‌اند، دریافت می‌کنم. یکی از شکایت‌های اصلی که آن‌ها بیان می‌کنند این است که در شرکت فعلی خود به اندازه کافی یاد نمی‌گیرند و یا کارهای کسل‌کننده انجام می‌دهند. شنیدن این حرف‌ها از زبان کسانی که تازه کار خود را شروع کرده‌اند؛ همیشه مرا متعجب می‌سازد. قطعاً یک مدیر یا منتور خوب می‌تواند تغییری ایجاد کند اما آن‌ها مسئول موفقیت‌های شما نیستند. داشتن مدیر یا منتور خوب درست مانند یک دارایی لوکس است که ممکن است یک فرد داشته باشد و دیگری نداشته باشد. ‌

آن‌هایی که در آن چه که انجام می‌دهند بهترین هستند سرنوشت خود را در دستان خود می‌گیرند و از هر موقعیتی به بهترین نحو استفاده می‌کنند.


از سایت https://vanschneider.com/

ترجمه: مجتبی قاسمی

developer

Recent Posts

بیانیه هیات داوران ششمین دوره جوایز ایران‌ادز: در ستایش سرسختی

به نام داور متعال دوستان و همکاران گرامی، خوشحالیم که ششمین دوره‌ی جشنواره ایران‌ادز، نقطه‌ی…

1 روز ago

IAnetwork: گفت‌وگو با حمید قنبری مدیر مارکتینگ بیمه سامان

گفت‌وگوی ایران‌ادز با حمید قنبری مدیر مارکتینگ بیمه سامان پیرامون کمپین اخیر بیمه عمر بیمه…

5 روز ago

در ستایش سرسختی: گزارشی کوتاه از اختتامیه ششمین جوایز ایران‌ادز

چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۳ بیش از ۶۰۰ فعال صنعت تبلیغات، ارتباطات بازاریابی و برند در…

6 روز ago

هک اطلاعات حساس شهروندان آمریکایی

صدها هزار نفر از ساکنان رود آیلند آمریکا ظاهراً تحت‌تأثیر حمله سایبری به پورتال آنلاین…

1 هفته ago

درخواست آمریکا ازگوگل برای برای حذف تیک‌تاک از فروشگاه‌های اپلیکیشن

رئیس و دموکرات ارشد کمیته‌ی مجلس نمایندگان ایالات متحده در امور چین به مدیران‌عامل شرکت‌های…

1 هفته ago

فشارها به تلگرام شدت گرفت

اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام اعلام کرده سال ۲۰۲۴ با استفاده از هوش مصنوعی توانسته بیش از…

1 هفته ago