ساغر رفیعی، مدیر مارکتینگ و فروش متریکس: نقش دیجیتال مارکتینگ بر رشد صنعت بازی ایران

ساغر رفیعی، مدیر مارکتینگ و فروش متریکس گفت: «در همه صنایع حضور مارکترها تاثیر بسیار زیادی بر برندینگ و رشد آنها داشته است. صنعت بازی هم از این قاعده مستثنی نیست، اما در این صنعت به دلیل آنلاین بودن آن، نمود بیشتری دارد.»

ایران ادز– تازه‌ترین رویداد تپسل برانچ، روز دوشنبه 26 شهریور با حضور جمعی از فعالان صنعت بازی کشور برگزار شد. حاضران در این رویداد به جایگاه و اهمیت صنعت بازی در اقتصاد کشور و جهان پرداختند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که حدود 50 درصد درآمد جهانی صنعت بازی را بازی‌های موبایلی به خود اختصاص می‌دهند. در ایران هم آنطور که فعالان این صنعت می‌گویند بازی‌های موبایلی، بخش عمده این بازار را شکل می‌دهد.

ساغر رفیعی، مدیر مارکتینگ و فروش متریکس در گفتگو با «ایران ادز» از تاثیر دیجیتال مارکتینگ بر رشد این صنعت در کشور گفت. از جایگاه صنعت بازی در ایران بگویید.

متریکس مشتری‌های مختلفی از جمله بازی‌سازان دارد. با توجه به رشد استفاده از موبایل در میان اقشار مختلف، صنعت بازی هم رشد کرده است. در سال‌های اخیر شاهد رشد این صنعت در کشور بودیم. در ایران هم استودیو بازی‌هایی داریم که فعالیت خوبی دارند. بیش از هفت سال است که سابقه فعالیت داریم و در این مدت حدود 30 درصد از مشتری‌های ما را استودیوهای بازی تشکیل داده‌اند و تعداد آنها روزبه‌روز نیز در حال افزایش است.

بازی‌های موبایلی هم افزایشی است؟

موبایل جزء جدانشدنی از زندگی ما شده است. بر همین اساس، بازی‌های موبایلی هم جای خود را به عنوان یک محصول اصلی در بازار باز کرده‌اند.

نقطه مشترک صنعت بازی و دیجیتال مارکتینگ چیست؟ چگونه می‌توانند به یکدیگر کمک کنند؟

در همه صنایع حضور مارکترها تاثیر بسیار زیادی بر برندینگ و رشد آنها داشته است. صنعت بازی هم از این قاعده مستثنی نیست، اما در این صنعت به دلیل آنلاین بودن آن، نمود بیشتری دارد.

از چالش‌ها و مشکلات صنعت بازی بگویید.آنطور که صحبت‌های فعالان این حوزه نشان می‌دهد، درآمد زیادی در این صنعت به دست نمی‌آورند. هزینه جذب مشتری برای آنها بالاست. کاربران هم بیشتر به دنبال دانلود بازی رایگان هستند و این موجب می‌شود که درآمد بازی‌سازان کمتر شود. از سوی دیگر، یکی از مشکلات مهم این صنعت، نبود سرمایه‌گذار است.

 

developer

Recent Posts

تپسل مالک جدید «کافه بازار»

«کافه بازار»، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین فروشگاه اپلیکیشن ایران، با بیش از ۵۵ میلیون کاربر در…

2 ساعت ago

استودیو طراحی A4 برنده نشان‌های نقره و برنز WBDS

استودیو طراحی A4، با سابقه‌ای درخشان در صنعت طراحی، موفق به کسب نشان نقره و…

2 ساعت ago

عرضه مدل پیشرفته ویدئوساز Ray2 توسط Luma AI

شرکت Luma AI از مدل جدید ویدئوساز خود با نام Ray2 رونمایی کرد. این مدل…

1 روز ago

فعال شدن دوباره تیک‌تاک در آمریکا؛ محدودیت دانلود برای کاربران جدید

تیک‌تاک، اپلیکیشن محبوب شبکه‌های اجتماعی، پس از ۲۰ ساعت خاموشی در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۵…

2 روز ago

وضعیت بازاریابی در سال ۲۰۲۵

گزارش هاب‌اسپات- راهبردهای رشد مبتنی بر داده و روندهای نوظهور برای هدایت بازاریابان به سمت…

2 روز ago

رویکرد سیاسی مصرف‌کنندگان و تأثیر آن بر کلیک‌های تبلیغاتی موتورهای جستجو

کسب‌وکارهای آمریکایی هر سال تقریباً ۱۰۰ میلیارد دلار برای خرید بهترین جایگاه‌های تبلیغاتی در نتایج…

3 روز ago